fredag 3 april 2009

Slut på semestern.

Vaknade till åska och spöregn. Inte så kul med tanke på att semestern är slut och det var dags att bli fru-duktig igen och köra vidare på de dagliga jogg-eller promenadturerna. Blev lite dåligt med det när mamma och pappa var här, vi hade ju så mycket annat skoj för oss. Blev mest att Fredrik och jag tog oss en tur tillsammans då och då, men det är konternuerliga (jäkla svårt ord att stava ju) blev det inget av med.
Nu är det ju så att här i Texas så har oväder en förmåga att försvinna ganska snabbt, så framåt 10-tiden var det klarblå himmel. Perfekt väder för att ta en tur med vagnen.

Finvädret höll i sig hela dagen så vi var ute och myste. Hanna och Viktor badade lite i poolen, jag fixade lite i trädgården, solade ett par minuter, åt lunch ute mm. Vi slöade till en film på eftermiddagen så de skulle få vila lite. Sen åkte vi till HEB (Here Everything´s Better), en matvaruaffär och handlade. Ebb i kylskåpet efter kärt besök ju...närå men en storhandling blev det. Och det är speed som gäller som vanligt. Går det för sakta är risken för svett-attack ganska stor, Viktor gillar nämligen inte att handla. Men det gick bra.

Hem och fixade kvällsmat och sen åkte vi till parken och cyklade, lekte och drack en kopp kaffe med pappa.

De två senaste dagarna har jag haft sån huvudvärk på kvällarna, tror nog att det beror på att jag inte druckit kaffe när jag blivit själv igen på dagarna. När mamma och pappa var här så blev det ju några koppar per dag, men det är inte lika kul att dricka kaffe själv.

Inga kommentarer: