onsdag 10 december 2008

Tillbaka på banan

Så har man fått svettats en stund framför TVn igen. Nja, det var inget mer spännande än lite spin-cykling och efterföljande styrka. Har ju legat på latsidan så länge nu så den senaste tiden har jag känt mig riktigt duktig.

Viktor har varit riktigt dålig i magsjuka och i måndags var jag riktigt orolig. Min vanliga speed-Viktor syntes inte till på långa vägar. Jag ville bara kasta in handduken och säga åt Fredrik att nu var det bäst att han kom hem. Jag orkade inte nå mer. Nu fick det vara nog. Men vi höll ut och det vände ganska snabbt. Viktor har varit helt ok sedan i tisdags men det syns att magsjukan tagit ut sin rätt. Han har blivit smalare och är såklart rätt tagen i hela kroppen, trött.

När vi varit hemma bara jag och Viktor på dagarna är han mammig och vill bara sitta i knä, läsa bok eller se på film. Ni skulle se gnistan i ögonen när storasyster kommer hem, han säger "heej" 300 gånger, kramar och vill hålla henne i handen. Särskilt när hon hade sovit hos mormor och morfar i måndags, då var han såå glad när hon kom hem. Så härligt att se dem :-)

Hanna var med mormor och morfar på gymnastikavslutning i måndags. Kusinen har gått under hösten och Hanna fick vara med och prova sista gången. Nåt hon verkade tycka om eftersom hon pratade om det länge efteråt. Känns lite trist att man inte haft tid och möjlighet att ta med henne på något sådant tidigare, men vi ska nog hinna hitta på något skoj framöver vi också.

Nu är familjen på banan igen och jag hoppas få gå till jobbet i morgon. Nu väntar sängen och välbehövlig vila...jäklar vad slut jag blev i benen efter spinningen. Kör nog ett till pass i morgon.

Längtar till nästa helg när nära och kära kommer hem!

PS Den som uppfann leksaken på bilden till höger måste vara döv. Snart slänger jag ut denna "jingle-bells"-speldosa....

Inga kommentarer: