lördag 20 december 2008

Sista dagen....överallt och på alla vis


Så var lördagen äntligen här då vi skulle möta Fredrik på stationen kl 12. Men från tidig morgon hörde vi inget från honom. Och inte kom han med tåget heller. Jaja, tänkte jag han missade väl tåget (som vanligt). Men flera timmar senare fick jag fortfarande inte tag i honom på telefonen. Blev såklart mer och mer orolig, vad hade hänt, varför kunde han inte höra av sig. Funkar inte telefonen så finns väl andra att få tag i...han vet väl att jag går hemma och oroar mig.

Tur att Sanna kommit hem och kunde komma över och sällskapa lite och få mig lite tryggare och tänka andra tankar. Just när hon kommit visade det sig att han på nåt sätt hamnat i Oslo och skulle flyga därifrån till Arlanda. Snabbt blev jag lugn igen och jag och Sanna avnjöt ett par koppar Blossa.

Tar oss tillbaka fredagen ett slag; sista dagen på jobbet, på dagis och sista dagen innan Fredrik skulle ansluta till familjen. Kånkade hem alla barnens grejor från dagis och avslutade med arbetskamraterna på julbord i Romme Alpins toppstuga. En helmysig kväll tillsammans med vansinnigt bra kollegor. Tack för ett bra år och jag hoppas alla är kvar så vi kan fortsätta arbeta tillsammans när jag kommer tillbaka. Som sagt en trevlig kväll som förevigades i flera trevliga bilder (eller de kanske blev raderade).

I veckan har vi också klätt julgranen och skaffat oss lite stämning inför julen. Lite för tidigt för min smak, men vad gör man inte för barnens skull. Särskillt när vi snart måste stöka undan och åka till varmare breddgrader.
Klockan är närmare 20 och fortfarande är Fredrik inte hemma (alltså GRYMT FÖRSENAD!) Men den som väntar på nåt gott....och i morgon är jag sååå lugn, lita på det. För det är nämligen det man blir om man hånglar mycket ;-)












2 kommentarer:

Malin sa...

jag hoppas du är lugn nu...Ledsen att jag missade din sista kväll, men vad gör men när ungar är sjuka! Åååååh jag kommer att sakna dej grymt mycket,bara så du vet. Vem ska jag nu äta lunch med?? ;-) Men hoppas ni får ett fantastiskt år, och att allt ordnar sej.
God Jul och Gott nytt år. Massor med kramar/Malin

MammaMia sa...

Hej bruttan =), kan tänka mig att du är lungn som en filbúnke i dag...hihihiihi. Hångelkungen är ju hemma! Kram på er