torsdag 11 december 2008

Jobb igen

"Nu är det inte långt kvar-Det närmar sig-Snart sista veckan-Hur känns det-Är du nervös-Har du packat än-DounutEmma" Frågor och kommentarer haglar från omgivningen i dessa tider. Och ja, självklart är jag nervös. När jag tänker på det kan jag ibland bli helt uppslukad av knasiga och konstiga tankar och oroar mig för saker som jag inte har en aning om. Men jag har lärt mig att tänka mer positivt och det känns skönt att jag klarar av det. Sen hur det funkar när vi väl står där och ska åka vet jag inte i dagsläget, men det visar sig. Men jag vet att jag klarar det! Jag tänker på hur jag VILL VARA och så försöker jag agera och tänka därefter. Sen ska jag försöka tänka lite mer på mig själv, hur JAG mår.

Barnen har varit hos mormor idag. Viktor är frisk men fortfarande trött och tagen efter magsjukan. Men han har blivit så stor och klok. Tror inte pappa känner igen honom när han kommer hem. Han är så förändrad på nåt vis. Kan fler ord och är så bra på att kommunicera och man förstår så väl vad han vill. Älskar dig min guldklimp!

Tur att jag har barnen, herregud vad ensamt och långtråkigt jag skulle ha det här hemma nu annars. De är ljuvliga! Vet inte om nån sagt åt dem att vara snälla inför julen, men de är så goa mot varandra. Skriker inte, tjatar inte och myser bara med varandra och med mig.

I morgon ska prinsessan vara Lucia och guldklimpen pepparkaksgubbe. Ska bli så roligt att se. Men har fått stränga order om att vara ombytta och klara på dagis kl 07.15, får väl se om familjen stress hinner dit i tid.




Älskar dig F!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dom är så underbara mina kusinbarn!