tisdag 1 december 2009

Regn och rusk

I natt vaknade både jag och Fredrik av ett enormt oväsen utanför. Det visade sig vara regnet som dragit in över Houston. Det ösregnade hela natten så jag sov dåligt och vaknade flera gånger. Vi har ett takfönster i badrummet intill sovrummet, så det låter extra mycket när regnet slår emot där.
Det fortsatte regna hela förmiddagen så jag, Hanna och Viktor var inne och pysslade. Jag passade på att tvätta mattor, dammsuga och våttorka golven. Ruggigt tråkigt, men man blir ju bara så nöjd när det är gjort (och väldigt arg när någon sullar 5 minuter efter att man skurat klart). Hanna och Viktor lekte rövare på sina rum, så där kunde man inte städa. Som min mamma och pappa brukade säga till mig när jag var liten och hade stökat till;
-Men Emma, det ser ut som en bomb har slagit ner i ditt rum!! Nu förstår jag nog lite bättre vad de menade. För det är så det ser ut på Viktors rum just nu. Små pryttlar och leksaker precis överallt. Att man bäddar deras sängar på morgonen har man inget för. Överkast, täcke och kudde är nu en koja i garderoben och sängen och golvet är belamrat med traktorer, bilar, bollar och allt annat som tidigare låg fint i korgar och lådor. Tur att man har hyfsad pli på dem så att de hjäper till att städa upp efter sig varje kväll innan sängdax.

Eftermiddagen spenderade vi på Deerbrook Mall. Hade köpt två tröjor till Fredrik i födelsedagspresent, men storleken passade inget vidare så vi var tvungna att åka dit och byta idag. Men jag klagar inte :-) Regnar det så har jag inget emot att ta en tur i köpcentret, särskilt inte om barnen har somnat i bilen på vägen dit och fortsätter sova en stund i vagnen. Lugn och skön shopping ger ro i själen. Haha!
Apropå vagnen; den ska till Fågelmyra sopstation när jag kommer hem!

Dagens guldkorn; att Viktor somnade utan problem utan napp igår, och idag inget gnäll. Verkar hittills som han accepterat ett fortsatt liv utan nappen. I morse gick han dock och kikade i lådan på pappas sängbord där han visste att pappa lagt nappen när han fått den av Viktor. Han konstaterade bara att den inte låg kvar där, och mer var det inte med det.

Sweet dreams!

2 kommentarer:

sara sa...

duktiga viktor! <3

Anonym sa...

hej familjen! Vad duktigt med nappen.R har jus t också bytt bort nappen och det har gått över förväntan, som jag bävade men de är duktiga de små. kram//Bodil