onsdag 9 december 2009

Yes Virginia, there is a Santa!

Vi såg honom på köpcentret i lördags. Tomten alltså. Föräldrar och barn köade i timmar! för att få bli fotograferade med honom. Galet! Knasigt! Amerikanskt! Herregud, sätt skägg på pappa, ta ungarna i knät och fotografera. Stå i kö flera timmar? Galet!

Virginia idag. Grattis Hanna! Grattis Mamma! Grattis Mig!

Sjukt trött i morse tvingade jag mig ur sängen för att åka och träna. Fortfarande trött, om inte tröttare efter passet. Hem och hävde i mig kaffe, och ja...kanske lite bättre.
På ättämiddan, stoppade vi in oss i cx9:an och åkte till Hobby Lobby. Åter igen; här kan man spendera flera timmar och oändligt med slantar. Det är tur man har två barn med sig så det finns någon slags hejd på både timmar och slantar :-)

Efter risgrynsgröt och skinkmacka väntar nu namnsdagskaffe och lussebulle. Eller "russebulle" som Hanna kallar dem. Ganska bra namn faktiskt, om man vill tala om att det är russin i bullen.

Dagens guldkorn; Hanna, Viktor och Fredrik, min familj är underbar!

PS. Oliver och Emma; Hanna och Viktor blev jätteglada över brev från Kälarvet. Fina teckningar och ett fint kort på Oliver (som är vältummat kan jag säga).

Puss och godnatt!

Inga kommentarer: