lördag 5 december 2009

Hjälp det snöar!!!


Ungefär den reaktionen blev det på byn idag när det kom vita flingor från skyn. Enligt väderleksrapporterna skulle det ju komma lite snö över Houston idag och därför hade många skolor och arbetsplatser bestämt sig för att stänga vid lunchtid. Jodå, ni läser rätt. Det är inte bara i Malmö och Göteborg som man alltid är lika oförberedd när första snön kommer. Nej, skämt å sido. Det händer inte allt för ofta att det kommer snö här, det kan gå flera år mellan snöduggarna. Men när det väl kommer så blir det fullkomligt kaos. För en annan var det bara som lite blött regn. Men det var kul att känna på det och bli lite förberedd på vad som väntar hemma om ett par veckor.

Hanna och Viktor älskade det. När vi kom hem från träning/dagis så var det snabbt på med extra jacka, vantar och mössa och raka vägen ut och leka. Efter 3 minuter håller dock Hanna på att frysa ihjäl och Viktor är genomblöt av all blötsnö, vilket resulterar i att båda gnäller, fryser och vill gå in. Bortskämda barn!? Men vaddå´rå....jag frös också, och ville gå in.

På eftermiddagen blev det storbak. Har ju lovat att baka 50 lussebullar till SWEAs luciafirande och sen ville jag stoppa några i vår egna frys också. Passade även på att slänga ihop lite tekakor så vi har gott till frukost i morgon bitti.

Igår var jag på smällkaramellverkstad. En trevlig kväll med några SWEA-tjejer/tanter, vin-, ost och lite smällkaramellpyssel. Måste ju få berätta att jag nu är väldigt "bundis" med fru Fugelsang också. Hon är medlem i SWEA och var min bordskamrat igår, så nu är jag insatt i hela familjen Astronaut.

Inga kommentarer: