fredag 12 juni 2009

Träning, speedshopping, städning, bad och mera shopping. Lite av dagens händelser. Men ja, tiden sprang i väg och därmed den här torsdagen också.

Inte så mycket att orda om träningen på YMCA. Barnen klarade sig fint och jag fick en timme för mig själv. Efteråt hade vi lite picknick jag och barnen innan vi for vidare för att kolla in en "ny" affär i Humble, ett litet större affärsområde ca 20 minuter härifrån. Finns lite mer där, än här uppe i Atascosita town center. Har blivit tipsad om en affär som har ALLT, i alla fall sånt som jag gillar att kolla på. Inredning och sånt krims-krams. Hittade HobbyLobby efter en smärre felkörning. Har man barnen med sig på ett sånt ställe är det bra att i förväg vara inställd på att det är frågan om speedshopping. Det är ju alltid samma sak när man har båda med;

# Hanna pekar på allt och frågar hur mycket det kostar (troligtvis för att jag sagt att man inte kan köpa allt eftersom det är dyrt och kostar pengar). Så fort hon ser nåt fint vill hon att vi ska köpa det. Börjar vi närma oss utgången blir hon smått hysterisk och säger; Vad ska vi köpa till mig då??! Precis som att man MÅSTE det i varje affär.
#Viktor klättrar runt i hela kundvagnen. Spelar ingen roll att man spänt fast honom (minns inte om det finns sele i kundvagnarna hemma i Sverige, men här finns det i alla fall det), för han knäpper loss sig som ingenting och sen far han runt. Sträcker sig efter det mesta så man får vara glad att man inte rivit 1 eller flera hyllor i någon affär ännu.

Hur som helst så är de mutbara, och säger man att de ska sitta som tända ljus och kanske få ett kex när vi kommer ut så brukar det gå bra. Vi hittade dock inget annat är två pärlplattor i den här affären.

På vägen hem somnade barnen så jag hann med att städa, dammsuga, vika tvätt och förbereda en seeen lunch tills barnen vaknade igen.

När Fredrik kom hem tog han dem under armen och for till bassängen för dagens dopp. Jag fick ovärderlig tid för mig själv igen och stack på shopping ALL BY MY SELF. Några roliga fynd blev det, man kan ju inte komma hem tomhänt heller :-)

Vid sängdags märker vi att nåt är fel på luftkonditioneringen; IGEN!! Åh vad drygt. Nu är det helg snart också, så kan vi inte fixa det själv så lär vi få svettas i helgen.

Saknar alla där hemma! Ni som inte bokat in er än...ett par luckor finns i september och oktober :-) Kohl´s och Target väntar på er + HELA familjen Östberg!

1 kommentar:

MammaMia sa...

Ser ut som allt rullar på bra för er! Hoppas att jag vinner lte pängä...Jag vill så gärna kunna komma till er <3<3 Krrram