onsdag 10 juni 2009

Tillbaka till träningen igen.

Idag gjorde vi ett nytt försök på YMCA, träningscentret. Först ville Hanna och Viktor inte alls leka där och när jag skulle gå så var Viktor ledsen och jag såg i ögonvrån hur Hanna stod och kramade lillebror. Kunde inte gå därifrån, så jag tröstade Viktor en stund och sen gick det hur bra som helst. De lekte och jag kunde gå på ett bodypump-pass. För mig kändes träningen sådär..känner mig rätt svag i kroppen så jag måste nog ha haft nåt skit i kroppen senaste tiden.
Direkt efter träningen stack vi till Cypress där Emma och Julia bor. Lunchen var klar när vi kom och sen lekte barnen i flera timmar. Julia har MASSVIS med leksaker, så det var inte så konstigt att Viktor rusade in och upp till hennes rum, utan att säga hej.
Kände mig fortfarande supertrött och lite pirrig i kroppen när vi ätit hos Emma och Julia, men vi pimplade kaffe och åt chokladbollar som jag och barnen bakade igår, så sen blev jag lite piggare :-) Fick väl en koffein- och sockerchock om inte annat.

Fredrik är ute med några arbetskamrater i kväll, så jag och barnen ska mysa i soffan. Blir väl nåt spännande på TV, Björne eller nåt :-)

Längtar efter alla där hemma, känns lite som om vi går omkring i ett "tomrum" och bara väntar på nästa besök. Träffade en norska på träningscentret, som jag haft en "date" med för länge sen. Hon var färdig med sitt här i Houston och skulle åka hem till Norge om 7 dagar. Hon sa att;
-Ja, men är inte du också på väg hemåt snart.
-Jo, sa jag, till jul.
-Ja men det är ju inte så långt tid kvar för er heller.
Sen skildes vi och våra vägar lär ju inte korsas igen. Känns konstigt. Men hon fick mig att tänka om lite. Hon har varit här i snart 2 år och tycker att det inte alls är lång tid med 6 månader kvar. Och visst är det så. I augusti får vi besök igen och sen rullar det på, besöksschemat ser ganska trevligt ut ända fram till och med november :-)

Inga kommentarer: