onsdag 17 juni 2009

Rejäl sommarvärme här!

Går inte att beskriva den värme som vi har här just nu. Och enligt grannarna blir det bara värre. Jag har aldrig upplevt något liknande i värmebölja. Men det är en upplevelse måste jag säga. Det liksom dallrar i luften. Nu när jag skriver det här är klockan snart 22 och det är 29 grader ute. När jag åkte till affären på eftermiddagen så visade termometern 39 grader. Och det är så här VARJE dag. Menar inte att göra någon avundsjuk, vill bara försöka förmedla hur himla varmt det är. För ett par månader sedan sa någon till mig att man blir svettig bara av att kliva utanför dörren och det är ren sanning.


Jag och barnen var till YMCA på förmiddagen och sen blev det lite mat-handling på eftermiddagen. Var tvungen att testa en ny cake av nåt slag. Det är alltid lika roligt. Blev nån slags äppelkaka som jag och Fredrik tog en liten bit av till Sportnytt på TV. Ganska god, men annorlunda. Vi hade gjort oss förtjänta av den efter en löprunda även denna kväll. Barnen vill som vanligt också träna när vi gör det. Igår imponerade de ganska rejält på oss och sprang nästan 2 km. Båda två!! Viktor gav upp strax före Hanna eftersom han fick ont i tårna av sina skor. Han fick dem i julklapp och de är redan för små, han växer så det knakar. Viktor såg ut som om han hade badat, håret fullkomligt dröp av svett och båda var illröda i ansiktet. Idag orkade de inte lika långt, men de har ju en vilja att försöka i alla fall, så det är lika bra att låta dem testa.

Inga kommentarer: