lördag 13 juni 2009


Idag har vi äntligen fått en ny familjemedlem; transformatorn. Dammsugaren går på högvarv och det blev riktigt rent och snyggt när jag farit fram med dammsugaren. Glada i hågen skulle vi även göra ett nytt försök med espressomaskinen, men insåg att vi hade slut på kaffebönorna. Fick bli vanligt kaffe i stället, och det var inte illa det heller, för vi hade lyxat till det med Löfbergs Lila som såldes ut till halva priset på HEB. Är lite rädd för att de är på väg att ta bort det från sortimentet... Kaffet som Fredrik köpte på Starbucks luktar allt annat än kaffe och jag försöker kasta lite i taget, när han inte ser förstås. Bara för att han gillar starkt kaffe betyder det inte att man för den skull ska köpa det allra mest mörkrostade som finns. Men det gäller att hålla låg profil på kaffefronten när man pratar med min man om det, expert som han tror att han är. Lika bra att låta honom fortsätta tro det, för att hålla på familjefriden :-) Ärligt talat så är han bättre på vin och choklad, och möjligtvis pannkakor.

Idag har jag också bokat en tid för klippning. Nästa lördag kl 8. Ingen sovmorgon alltså. Lite synd, eftersom jag annars tänkt önska mig frukost på säng. Det är ju ändå våran första bröllopsdag då. Tänk vad tiden går. Önskar faktiskt att vi varit hemma så vi kunde fått vara i Finnsåsen och drömt oss tillbaka lite. Haft en mysig familjepicknick på midsommarafton. Får väl bli ett firande på annat sätt i stället. Förhoppningsvis är jag snygg i håret också!


Förövrigt ska jag nog sluta skriva om hur "ofta och mycket" jag shoppar. Har fått lite vibbar hemifrån om att svärfar blir lite avundsjuk. Tur att svärmor är på min sida och tycker att jag verkligen ska passa på. Nästa gång kan jag förvarna ifall jag tänker skriva om shopping; så att känsliga (eller avundsjuka) kan hoppa över det avsnittet :-)



Det blev ett dopp i poolen idag också. Fredrik och barnen åkte en sväng på kvällen och jag fick en stund för mig själv här hemma. Kollade på korta klipp från Bygglov, Äntligen Hemma och Tinas trädgård....försökte få lite inspiration. Men det gör bara att jag längtar hem till mitt hus och min trädgård. Vill hem och fixa!!


Inga kommentarer: