fredag 19 juni 2009

Biltvätt och trädgårdsfix stod på schemat idag. Fick det mesta gjort men lite kvar i trädgården. Rensning är inte lika kul här som hemma. Och tänk då på att det ju inte är världens roligaste sak hemma heller, så hur kul är det då här. Gjorde en riktig jäkla klantgrej också idag;
Jag var ute i trädgården och Viktor ville ha vatten i sin pool Som vanligt slänger jag i slangen och drar på vattnet. Något gjorde att vi strax därefter går in och vad gör jag; jo glömmer att jag satt på vattnet där ute. En eller två timmar senare, när jag ska hämta slangen för att kunna tvätta bilen upptäcker jag mitt klantiga misstag. Poolen är för längesen överfull med vatten och gräsmattan är numera sumpmark. Det liksom chippar upp över fötterna när man går där. Grundvatten nivån är annars strax under gräsmattan, så vattnet rinner inte undan särskilt fort. Jaja, det är rejält vattnat i alla fall.

Nu är det bara fredag kvar av den här veckans vardagar och Fredrik har lovat att sluta ett par timmar tidigare. Får se vad vi hittar på för kul. Kanske en tur till poolen.

Inga kommentarer: