tisdag 2 juni 2009

Orkansäsongen har börjat!

Snart ska jag iväg på bodypump igen. Jag har grym träningsvärk fortfarande efter söndagens premiär. Hur ska det här gå, kan ju knappt sätta mig på en stol utan att låta som en stucken gris. Ska jag vara ärlig är jag lite nervös hur det ska gå för barnen i lekhörnan också. Hanna klarade det ju jättebra i söndags, men nu ska ju Viktor med också. Antingen blir han ledsen och vill gå till mig, eller så river han stället :-)
Känner mig trött efter en natt med lite sömn. För det första kunde jag aldrig somna kändes det som. En groda utanför förde ett förfärligt oväsen och sen låg jag och tänkte på huset hemma i Kälarvet. Hur jag ska fixa och trixa för att få det bra. Jag är grymt sugen på att börja inreda, tapetsera hallen, göra i ordning gamla köket till ett bra extra rum. Få det mysigt i vardagsrummet osv. Tankarna for iväg och jag kunde absolut inte somna. Tyckte jag hade många bra ideér, men nu när jag vaknat så är allt borta. Blir väl många fler sån här funderar nätter...

Nu har vi även fixat air-conditonfunktionen i vårat rum också. Har länge försökt komma i kontakt med husägarna och fixa service, men igår var Fredrik där ute och meckade lite och nu funkar det! Yippie! Kallt och svalt i sovrummet (inte för att jag verkade sova bättre för det, men kanske ikväll).

Hurricane-säsongen har också börjat här i och med 1/6. Hoppas innerligt att det trots detta inte drar in några större orkaner över oss. Men vi fick information och tips om hur vi kan förbereda oss ifall något skulle hända. Köpa hem konservburkar med mat t ex. Ifall ström uteblir en längre period. Är väl bara att fixa det då.

Inga kommentarer: