onsdag 9 september 2009

Vad har hänt idag då!?

Ja det undrar jag också. Inget av värde tänkte jag skriva, men det låter ju inte så bra. Klart att det är värt varje dag att leva. Bättre är väl att skriva att vi egentligen inte gjort något särskilt. Städat, plockat, tvättat och annat sånt som en vanlig mamma brukar pyssla med. Barnen har härjat som vanligt. Idag lekte de bland annat Koalabröderna (från barn-tv på tv4). De kör flygplan och har flygplansglasögon, men Hanna och Viktor körde med cyklop i stället. Funkade ju lika bra.
Tog dem på en tur i vagnen efter lunch. Sprang den vanliga rundan och det är såå skönt med den lilla stunden man får av lugn och ro efteråt när de fortsätter sova en stund. Men det är ju sånt man får igen nu på kvällen, de blir ju ena riktiga nattugglor på det viset. Svårt att få dem i säng när de sovit en stund på dagen. Hanna är ju alldeles för stor för att sova på dagen, men somnar lätt om hon blir "vaggad" i vagnen. Viktor börjar också komma ifrån det där med att sova på dagen men som sagt, det är skönt just då, men det kommer surt efteråt.

Imorgon tror jag det blir lite bakning igen. Sticky buns eller cinnamon rolls blir det nog.

Nu är det dags för sängen för min del. Har börjat med den trista ovanan att vakna till när Fredrik går upp kl 6 och sen somnar jag inte om...

KRAAM!

1 kommentar:

Monica sa...

Här kommer en KRAM från mej till dej! Ha det bra!