måndag 21 september 2009

En härlig helg till ända

Har precis avslutat kvällen med filmen "Män som hatar kvinnor". Bra men otäck. Många scener i filmen som jag verkligen inte klarar av att se. Måste helt enkelt gå ifrån TV;n och vänta in klartecken igen.

Helgen har gått fort. Fredrik slutade tidigare i fredags så vi hann med lite tjej aktiviteter på egen hand, jag, Karin och Hanna. Behöver väl inte gå in på det särskilt djupt antar jag, men några slantar spenderades på Kohl´s. Grabbarna i sin tur åkte på biljakt, Erik testade en Mustang och de hann även med en vända på en utav alla HarleyDavidson-butiker. Eller nej förresten, de kom ju dit 2 minuter efter de hade stängt. Nu höll jag på att lura er :-)

Fredagskvällen var tänkt att avslutas med en delikat middag på Saltgrass Steak house, men det var fullpackat och en väntetid upp till 45 minuter för att få ett bord. Tack, men nej tack. Vi handlade lite käk från delikatessavdelningen på våran mataffär och dukade upp här hemma. Idol i bakgrunden såklart.


Lördagen spenderade vi på beachen. Härligt och gött väder. Hanna blev dock bränd utav en jellyfish (bränn-manet) och blev rätt ledsen ett tag. Hon ville gärna bada igen och vi lovade på heders ord att det inte skulle komma några fler maneter och bränna henne, hon hade ju haft maximal otur....men oj vad fel vi hade. Storgråtande insåg hon att det hänt igen. Stackars lillstrumpan, hon blev jätteledsen. "Mamma, jag tänker inte bada mer nu, för alla termometrar biter mig bara..."


Idag slappade vi hemma vid kvarterspoolen och gjorde på kvällen ett nytt försök att käka på Saltgrass. Och nu blev vi mätta och slapp laga mat hemma.

Erik och Karin planerar nu för att dra ut på vägarna en eller två dagar, så vi får väl se när de kommer tillbaka. Snart hoppas jag.


2 kommentarer:

MammaMia sa...

Men guuu va bleka ni är , ni måste ju pressa lite !!!! APOR!!!!!!
Kram kram

Anonym sa...

Åhh vilka läckerbitar!!! Saknar grannarn - i dubbel bemärkelse ;-)
Kom snart! Allt bra här hemma - hösten på ingående...

KRAM Söpnarby