måndag 2 november 2009

Vintertid...

...innebär även här att vi vrider tillbaka klockan. Detta gjordes i natt. Härligt med en timma till denna underbara söndag. Konstigt, men dagen kändes VÄLDIGT mycket längre, trots att det bara var en timma vi vred tillbaka.
Idag har vi haft trädgårdsdag. Röjt och rensat, köpt och planterat lite nya blommor. För inte så längesen köpte jag höstastrar och satte i två krukor på framsidan. De verkade inte gilla värmen, så de har torkat och ser inte roliga ut längre. Idag när vi skulle och köpa nya så fanns inga kvar, nu har man ett nytt sortiment, nämligen penseér och petunior; VÅRBLOMMOR!!! Hur konstigt som helst tyckte jag, men ok, klimatet är annorlunda och det är rätt mycket vår-klimat just nu. Kallt på morgonen och varmt på dagen. Perfekt för vårblommor. Vi bestämde oss för några röda cyklamen, kanske kan de hålla ända fram till jul, för de känns ju lite juliga för mig på ett sätt. Därför tog vi röda.

I helgen har jag tyvärr missat den årliga tjejhelgen med mina Tunatjejer. Det hade varit kul att vara med, för det är en helg som är inbokad varje år och som man helst inte är utan. Men det kommer en ny chans nästa år. Hoppas ni hade kul tjejer!!

Såg förresten filmen The proposal i fredags, men nja, ingen höjdare. Nåt att slötitta på, men inte mer. Har fortfarande inte b livit tvingad att se någon James Bond. Idag började vi titta på Love happens, men det var så dålig bildkvalitet på filmen så vi gav upp. Nu är det natti natti, men först ska jag läsa några rader om poliserna i Fjällbacka; Fyrvaktaren av Camilla Läckberg.

Dagens guldkorn; bubbelbad i dubbel bemärkelse med Hanna och Viktor. Trångt men mysigt. Finns det hjärterum finns det stjärterum.

1 kommentar:

monica sa...

hej på dej! här hemma är det inte vårlikt kan jag säja, blåsigt å kallt å i kväll väntas snö. så passa på att njuta av vårsolen. jag håller oxå på att läsa samma bok som du!! snart ses vi! kramar i massor! /monica.