måndag 23 november 2009

New Orleans och lite annat smått och gott!

Att ha kompisar som Sofia och Johan här känns bara så himla roligt. Jag njuter i alla fall i fulla drag av sällskapet och det är ju bara att hoppas att det är ömsesidigt.

Helgen har vi spenderat några århundraden tillbaka i tiden känns det som, i New Orleans, drygt 6 timmars bilfärd hemifrån. En stad, med främst Bourbon street, som kanske inte är världens mest barnvänliga ställe. Men är man där på dagtid så går det rätt bra :-)
Tyvärr hade vi lite otur med vädret och fick en del skurar på oss under lördagen, men det innebar i stället fler och längre besök på caféer och restauranger.

Jag och Fredrik fick en varsin utekväll med Sofia och Johan och det var roligt att testa de amerikanska bartender´s kunskaper. Och ja, de var duktiga på drinkar :-)
Sofia och jag planerar redan för ett cocktailparty under nästa år. Nåt som låter lockande för tjejerna??
Shopping hann vi också med, på ett Outlet efter vägen. Och shoppa det kan vi, men jag blev hårt utmanad av sällskapet. Roligt för oss tävlingsmänniskor.
Nä, en eftermiddagsfika på det här så kan man inte må så mycket bättre.


Gänget vid Mississippifloden

1 kommentar:

Monica sa...

Så klart du måste fixa coctailparty, nu kan du ju iaf blanda en margeritas har jag hört. Ses snart! KRAM!