lördag 14 november 2009

Ska det kännas så här i november?

Jag menar, sol och 25 grader varmt? Känns konstigt att tänka sig att det snart är jul. I morgon lördag ska de tända den gigantiska julgranen på skridskobanan i Houstons största galleria, a big happening! Någon julstämning har jag dock inte fått än, tror det beror på klimatet. Kanske jag får julstämning när vi kommer till NY. Vi stannar där på hemvägen, i två dagar. Om inte annat så får jag det väl när jag kommer hem till ett förhoppningsvis vintervitt Sverige med tända ljusstakar i fönstren.

Idag har jag och barnen varit till Emma och Julia och hälsat på. Det var så längesen sist och nu rinner tiden iväg. På måndag får vi besök i 10 dagar, sen får de besök i 10 dagar och vi räknade ut att efter det har vi bara 1,5 vecka på oss att umgås innan jul och därmed hemresa. Känns lite vemodigt. Hur som helst hade vi kul, både barnen och mammorna :-)

I helgen hade vi tänkt gå på Disney on Ice, men eftersom vi haft datakrasch har vi inte kunnat boka biljetter, och nu när jag skulle göra det så verkar de vara slut. Trist, men det finns inget att göra åt det. Vi får väl åka och titta på när julgranen tänds i stället kanske. Och på söndag har vi ju luciaträning, jag och Hanna. Får se om hon sjunger lite mer den här gången. Skruttan, här hemma sjunger hon högt och ljudligt, både kända visor och egenkomponerade sånger, men när hon skulle sjunga med de andra barnen förra söndagen var hon rätt så knäpp tyst. Åtminstone i början, det släppte väl lite efter ett tag. Hoppas på förbättring på söndag.

Nä jag ska inte skriva för långt för då orkar ni inte läsa. Ha en skön helg allihop, det ska vi ha. Sola lite i trädgården, cykla lite och ta en picknick i nån mysig park.

Allt för den här gången....på återseende.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi längtar ! Kom snart men njut av tiden som är kvar!!!

Kram semesterfirarna påväg till thailand