lördag 31 oktober 2009

Fredagsgöra.

Imorse körde jag det "fula" tricket som säkert en del andra trötta mammor också gör ibland, utan att våga erkänna det. Barnen vaknade sååå tidigt och ville inte sova mer, inte ens under mitt sköna varma täcke, så jag satte på TV:n och lät de sitta i soffan och mysa medans jag fick slumra nån extra halvtimma. Skönt!
Sen var det dags att sätta igång med fredagsgörat. Städa.
Dåligt väder har det också varit så vi har inte kunnat göra några mysiga utflyker med vare sig cykel eller vagn. Till veckan blir det ändring på det då det blir sol och 25 grader igen. Härligt!

Kvällen avslutades med hemlagad pizza. Nu ska vi bara få huliganerna i säng och sen se en film. Antingen blir det The proposal eller Love happens. Fredrik insisterar på att om vi ska se en tjejfilm idag så måste vi se James Bond i morgon. Jaja, jag kan ju alltid låtsas titta....och i stället blunda, för James Bond har jag bara tvingat mig själv att se en enda gång; när Fredrik första gången bjöd mig på bio. (Och det är längesen).

Dagens guldkorn; familjekram med mina tre älsklingar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej halooooo Texas-

Jag har aldrig satt på tv för att få somna om, jag förstår inte vad du har fått det ifrån att alla gör (HA HA HA HA HA).

Här i Svedala har vädret varit riktigt nice 5 g och mycket sol. Tyvär har jag dragit på mig en djävulsk förkylning så man tar sig knappt utan för dörren.

Vi ser med spänning fram emot att se er igen. Barnen verka ju har vuxit en del.

Ha det gött

Mackan Å

PS Fredrik jag har köpt en ny MTB så se till att skaffa en så skall det bli åka av.

Vicki sa...

haha , känner igen de där med film på morron...Vi kollade på en Wallander film ikväll men imorron ska vi se den ni ska se. Hoppas ni får en mysig kväll!! kram vicki