fredag 6 november 2009

SWEA


I onsdags tog jag och barnen en utflykt till IKEA och träffade ett gäng från SWEA och käkade lunch. Vi träffas en gång i månaden där och äter lunch tillsammans, men det var första gången vi var med. Men det var trevligt och jag planerar att åka dit nästa gång också. Kul för Hanna också, för vi träffade en ny mamma (lika gammal som mig) och hennes dotter som är 4,5 år. De lekte en stund tillsammans i lekhörnan efter lunchen och efter 10 minuter var de bästisar och gick och höll varandra i hand. På söndag ses vi igen då vi ska på första övningen till SWEA´s luciatåg.


Igårkväll var jag till Houston och träffade SWEA gänget igen. Vi var hemma hos en av medlemmarna för den årliga ärtsoppsträffen. Jättegod hemlagad ärtsoppa med senap, leksandsknäcke med ost och efterrätten var plättar med sylt och grädde. Jättetrevligt och såå gott.


Vi gjorde även en ny upptäckt igår, till Hannas stora förtjusning. Vi hittade nämligen leverpastej!! Så eftermiddagsmellis bestod av flera mackor med leverpastej, hon kunde inte få nog. Jag var lite skeptisk i början och tänkte; hur kommer det här att smaka, men blev positivt överraskad, för det var supergott. Precis som hemma.
Nu är det dags att gå ut och jobba lite på brännan tror jag....härlig svensk sommarvärme hos oss just nu. LOVELY!!

3 kommentarer:

MammaMia sa...

sola lite åt mig åxå kompis =)

Vicki sa...

ååå , vill oxå ha sol!! , Ta lite åt mej oxå då , när du ändå ska hjälpa syrran. Ha de så skpj med SVEA vännerna. kram vicki

Anna-Lena sa...

Jag hörde faktiskt din hälsning på radion, men reagerar inte så snabbt på Emma Östberg, för mej är du Emma Nilsson ett tag till, skulle jag tro. Klockan är snart 16.00 här,redan mörkt och allmänt grått o regnit. Så passa på o njut i solen. Tänk, snart är du (ni) hemma igen.Kramis/Anna-Lena