torsdag 20 november 2008

Vernissage och träning!

Vaknade med båda barnen bredvid mig i sängen, mysigt. Såna gånger vill man bara ligga kvar och mysa allihop, önskade att det vore lördagmorgon i stället. Något stressade, eftersom vi myste lite i alla fall. Med koll på klockan hann vi med det vi skulle innan 07,23. Väl framme på dagis blev jag påmind om eftermiddagens vernissage; visning av barnens alster under hösten.

På jobbet fick jag en välbehövlig stund hos vår massös. Kändes skönt att få loss de spänningar och den frustration som sitter i nacke och axlar. Hon är gudomlig!

Snabb vernissage på dagis. Ungarna älskade att visa upp vad de gjort. Stolta givetvis.

Vi for direkt vidare till stan för ett besök på en utav de få klädaffärerna som finns att tillgå i centrum. Köpte en klänning som jag tänkt ha på Fredriks brors bröllop. Nu fattas bara eventuellt en kofta eller sjal, halsband, strumpbyxor. Blev inget mer inköp i den affären, men om Hanna fått bestämma så hade vi köpt både glitterskor, halsband, klänning och plyschtröja. "Men mamma, jag VILL köpa nåt i den här affären". Viktor sprang som vanligt runt i affären och lekte kuragömma, puh!

Vi åkte vidare mot Bro för att hälsa på hemma hos Pia och Moa. Vi har en förhoppning om att träffas ett gäng mammor med barn varje torsdagkväll och se efter varandras barn en stund så att några hinner träna lite. Vi har hittills träffats två gånger och båda gångerna har det bara varit jag som kommit ut. Nu får ni minsann skärpa er morsor! Nästa vecka vill jag ha sällskap...eller är det kanske så att det är min tur att passa barn då. Sen åt vi Pias goda kasslerpytt med pasta.

Ungarna somnar direkt vi kommer hem och själv hamnar man i soffan (känns lite ensamt) och kikar lite på Bröllopsform...och drömmer sig tillbaka till midsommar lite :-)

Inga kommentarer: