onsdag 19 november 2008

Onsdag 19/11

Blött i sängen. Jäkla blöjor som inte kan hålla tätt, andra natten på rad som jag måste tvätta lakanen i Viktors säng.

Bra dag på jobbet, fick mycket gjort. Är alltid roligare att åka från jobbet när man känner att man verkligen utfört ett bra jobb och kanske lärt sig nåt nytt.
Hämtade barnen halv tre som vanligt. Storebror ville att jag skulle ta med ungarnas kusin Alfred hem också, vilket jag gladeligen gjorde. Hanna och Viktor tyckte det var kul att han åkte med i våran bil. På vägen hem svängde vi förbi i stan och hämtade upp min kusin Sara.
Fick en löptur eftersom Sara hjälpte mig med barnen. Så uppskattat! Tack Sara (kom snart igen).
Mat, mat, mat...vad ska man laga? Samma fråga dagligen. Idag blev det i alla fall lite kycklingwok med nudlar. Helt ok.

Som om inte dagen varit bra hittills så kom mina trevliga grannar in med en försenad 30-års present. Fotbad, fotpeeling, bad&duschgel (allt oliv), nagelfil och två fina nagellack, ansiktstvätt, dagkräm, nattkräm, en särskild ögonkräm och sist men inte minst en väldoftande bodylotion från PUMA. Doftar såå gott. Stort tack!

Idag har varit en dag med väldigt positiva tankar inför flytten till USA. Känns väldigt skönt med såna dagar. Det händer ju inte varje dag om jag ska vara ärlig. Men dagarna då det känns bra ska man ju ta vara på, minnas. Känns skönt att åka iväg och bara ha tid att umgås med familjen och inga andra måsten som surrar i huvudet. Ta tillfället att göra sånt vi inte haft tid med de senaste åren, sådant vi lagt längre ner på prioritetslistan. Men nu är det dags att rodda om lite. Dags att ta hand om sig själv :-)

Ska ta och avsluta dagen med att försöka få tag i min älskade man over there! See you!

Inga kommentarer: