onsdag 19 november 2008

Tisdag 18/11

En dag som denna fastnar väl kanske inte i minnet i första taget. Lämnar på dagis, jobbar och hämtar på dagis. Myser en stund hemma med barnen, äter lite mellis tillsammans och kollar lite på Emil i Lönneberga. Vinner ett par auktioner på Tradera, några nya filmer till barnen. Kan vara bra att ha när vi ska resa och bosätta oss i USA under nästa år. Lite svensk tradition vill man ju behålla. Förresten så älskar jag Astrid Lindgrens alla mästerverk själv också.
Vid 18-tiden kommer mamma och pappa förbi med lite grejor som mamma köpt till mig på IKEA. Bland annat ett sopsorteringsset och en klädhängare till hallen. Pappa monterar under diskbänken och mamma försöker få bort gårdagens grafitti med nån mirakelsvamp hon köpt på julmarknad.
Barnen somnar halv åtta. Jag sätter mig i soffan och dricker mitt hemmagjorda chai-te. Första gången jag testar och ja, helt OK. Stapplar i säng kl 21.35.

Inga kommentarer: