lördag 22 november 2008

Husmor i farten

Dags att tömma frysen på allt innan vi flyttar. Hur gärna Fredrik än vill att vi ska ta med oss allt renkött till USA så är risken rätt stor att det är skapligt förstört när vi kommer fram. Egentligen gillar jag inte renkött, men vad gör man inte för att glädja mannen. Ja jo jag vet att han inte är hemma och får smaka, men jag sätter en hundring på att han ändå blir glad av att veta att jag tillagar nåt med ren. Biffar med potatis, god sås, äppelgele och grönsallad. Allt från grunden liksom, inget halvfabrikat här inte. Men tror ni det duger när det väl kommer på bordet; det här tycker jag inte om. Inte så konstigt att jag serverade fjärilsmakaroner och mammaScans köttbullar till kvällsmat.

För att aktivera oss denna dag fortsatte vi i kokkonstens värld. Grovt frukostbröd bakades och det doftade underbart här hemma.

Viktor har tyvärr fått feber och är snorig så det är rätt gnälligt. Hjärnan rensades med en promenad med vagnen när barnen skulle sova. Gick så snabbt så jag blev helt genomsvettig. Men det är så skönt!

Inga kommentarer: