torsdag 17 februari 2011

Framtidsmuseét

I måndags gick jag hem på mammaledighet, skulle ju bara vila, ta det lugnt och vänta på bebisen. Men vad händer. Ja... jag fick en dag i hemmets lugna vrå, sov en hel förmiddag och bara vilade. Resten av veckan har det blivit VAB. Viktor har haft feber och hosta. Dock har han ju varit hyfsat pigg, men ägnat största delen av dagen till att sitta framför barnfilm och bolibompa. Jag har fått chansen att röja och dona i skåp och lådor. Sånt som inte blir gjort annars.

Tillräckligt tjock...


Idag, torsdag var det ändå dags för en utflykt. Hade sedan tidigare lovat att skjutsa Hanna och hennes ett par dagiskompisar och fröken till Framtidsmuseét i stan. Skulle dessutom vara med där som lite hjälp och sällskap. Tur var ju att Viktors feber hade släppt, vilket gjorde det möjligt för oss att kunna hänga med. Det blev en händelserik förmiddag i allt från "bajsrummet" till "baklänges-talnings-maskinen".


Viktor inspekterar en hjärna.


Hanna lyssnar på hur småfåglar låter.
Viktor trollar med pingisbollar. De kan flyga av sig själv på nåt sätt...

På kvällen var det dax för Hannas dans igen, men precis innan avfärd upptäcktes att det var hennes tur att åka på feber och hosta. Hon tog över stafettpinnen från lillebror. Nu håller jag tummarna för att detta hinner gå över tills på måndag så jag får börja in mammaledighet på "riktigt" snart. Om inte annat behöver jag lite lugn och ro när jag ska titta på Skid-VM från Holmenkollen.


Nej, nu avslutar vi nog dagen med en varsin punsch-semla. Barnen sover, men de tycker ändå inte om semlor :-)

Inga kommentarer: