fredag 5 februari 2010

Jag ska bara..

Så tänker jag varje kväll. Kommer aldrig i säng. Helt omöjlig har jag blivit. Ska bara göra det, och det, och det. Trött blir jag också, men ändå skärper jag mig inte. Ska försöka sova i helgen...kanske.


Har hänt mycket nu. Hämtat bilen i Göteborg och jag säger bara en sak; gör det aldrig mer. Tullverket har jag lust att knuffa över kanten. Surmuppar, byråkrater, myndighetsfasoner och helt tappade bakom en vagn vad gäller datakunskap. Suck. Storyn om hur bilen till slut kom hem har jag dragit så många gånger så det orkar jag absolut inte skriva här.

Nu är det "bara" ursprungskontroll, kontrollbesiktning och registreringsbesiktning kvar. Sen kan vi ut och rulla.


Vad har hänt mer då? Ja jag har ju varit uppe på nätterna och fixat med en del. Bland annat tapetserat. Hela hallen nere snart klar. Nu på kvällen var mamma här och höll i stegen så att jag kunde slänga upp tapet på den långa och höga väggen i trappen. Nu sitter de där, TACK MAMMA!

Handlat lite nya möbler, försöker ordna lite hemtrevligt och snyggt. Fixat med lite tavlor, nya sängar och hyllor till barnens rum. Extra kul är det ju att Fredrik inte har en aning om allt detta och förhoppningsvis märker han det när han kommer hem på lördag, men jag förväntar mig inget; man vet ju aldrig med karlar. Blindstyren.


Njae, om jag skulle ta och släcka mina blå för några timmar nu då. I morgon är det jobb och klippning som står på schemat. Farmor och farfar hämtar på dagis, göttigt.


LEV I NUET!


Hanna, Fredrik och en nyfödd Viktor

Inga kommentarer: