måndag 24 december 2012

Tänk att jag...

...fick förtroendet detta år. Äntligen!! Jag fick agera tomte :-)
Ok, kanske en bra stand in istället för Erik som brukar vara tomte. Han tog ju över efter kusin Robban som lotten alltid föll på tidigare. Varken Erik eller Robban var med så något bättre alternativ fanns inte att tillgå.
Blöt och svettig innanför masken, men det var lite roligt ändå. Hehe, tänk att man har lättare att spela en "roll" när man är lite gömd bakom en mask. Roligt att spexa på lite.
Övning ger färdighet. Nästa år är jag briljant!
 
Vi firade jul hemma i Tolsbo. En snabb lunch hann vi med först då Erik, Karin och Majken också hann vara med.
På eftermiddagen, före Kalle Anka hann jag och mamma med en tur i gamla barndomsspåret i Tunet.
På med skidorna och kör!! Upp å ner i backarna på elljusspåret. Härligt att känna att man helt har kvar känslan av hur det var att träna där som typ 11-åring och även hur det var de gången man körde en serietävling eller 4-klubbs. Vilken backe man tyckte var skitdryg på den tiden. Två stavtag idag så är man uppe. Kanske ljuger jag en aning, eller förskönar sanningen i alla fall. Lite dryga är backarna fortfarande.
 
Tillbaka till julfirandet.
God mat och många julklappar. En jättemysig julafton!!
 
Fredrik och Karin kan inte få nog av julgodis...


Elin och jag tycker också om godis.


Morfar tycker bättre om nubbe. I alla fall till sillen.

Bästa mormor Inga som fixade julmat till stora å små.
Snyggaste tomten ever!
 
 Djurgårdströja!! En äkta som farbror Mattias!


 Så här glad blir Elin över sina julklappar. Lika förvånad varje gång hon öppnat ett paket.
 
Ööö... så himla många paket blev det inte. Råkar bara se så ut. Hmm...



Inga kommentarer: