onsdag 7 december 2011

Hannas funderingar.

Våran äldsta tjej har huvudet fullt utav 6-årsfunderingar. Måste bara berätta om när vi gjorde ett besök på Apoteket härom veckan. Det är fredag eftermiddag och vi står i en ganska lång kö med ganska många människor såklart. Precis bredvid våran kö står ett ställ med lite mer vuxna saker varpå Hanna frågar med lagom hög stämma:
- Mamma, vad är det här?
Hon pekar på vuxensakerna.
- Ja det där... det där är... Ballonger! svarar jag lite lätt rodnande.
- Ballonger?!?! Det vill jag ha!! nästan ropar hon.
- Näää. Jag skäms.
- Jooo, kan vi inte köpa ballonger mamma?!!! Väldigt entusiastisk.
- Nej! Vi har ballonger hemma, vi ska INTE köpa fler.
Jag tittar ner i golvet och försöker få henne att komma på andra tankar.
- Men mamma, vad är det?
Hon ser undrande på mig när jag är lite lätt rosa i ansiktet och försöker dölja hur jag både skäms och gapskrattar inombords på en och samma gång.
Igen:
- Men dom här då mamma, dom ser ju så fina ut! Jag vill haaa ballongerna!
De är fina med hjärtan och kartongerna är färgglada.
- Nej Hanna! Nu fnissar jag ännu mer och gapskrattar innanför en stängd mun. Får INTE skratta.
- Jag ska förklara sen vad det är. Kolla här, här finns det lypsyl!
-Vaddå mamma, vad?
- Hanna, det är vuxenballonger.
- Vuxenballonger?? Det har jag aldrig hört talas om. Får bara vuxna ha dom?
Nu är jag nästan framme vid kassörskan så jag måste få henne att sluta tjata om dessa ballonger.
- Det är ett slags snoppskydd!!!
Hanna fnissar som en tok och tycker hela grejen är superrolig.
Äntligen kommer vi ut från Apoteket och när vi sitter i bilen säger hon:
- Mamma, det här måste jag bara berätta för pappa. Att det finns snoppskydd som ser ut som ballonger!

2 kommentarer:

Sara sa...

hahahahaha skrattar så tårarna rinner!!

KungKarda sa...

Haha :)