fredag 29 oktober 2010

Fredagsbad

Den här fredagen har varit fullspäckad från morgon till kväll. Härligt, men lite svettigt. Särskilt med en allt tjockare mage att bära runt på. Ja ja, tyvärr är det ju inte bara magen som blir tyngre att bära runt på... Men inget sånt dravel här inte :-)

Började dagen med att vara lite lätt sena till dagis, varför ändra en fungerande trend?? Hann iväg för att jobba i ca en timma innan jag skulle hämta Hanna för dagens första besök på vårdcentralen. Ögonmottagningen. För att kolla synen som BVC tidigare tyckte det var lite frågetecken kring. Hon var duktig men det var inte roligt att som mamma sitta och tvinga upp ögonen på henne så att ögondoktorn kunde få i några droppar pupillerförstorande medel. Hon var inte fullkomligt nöjd med situationen, milt sagt.

Vi fick vänta ungefär en halvtimme för att sedan fortsätta undersökningen och passade då på att lätta upp stämningen lite med en mor- och dotterfika på Hällsjöcaféet. MYSIGT var ordet för den stunden.

Tillbaka på jobb och dagis några timmar till innan barnen och jag skulle åka och lyssna på bebisens hjärtljud. Trodde vi ja... Varför går det inte att meddela att hela barnmorskestyrkan åkt på utbildning torsdag och fredag? Kvinnan i receptionen var i alla fall hjälpsam och trevlig.
-Men, har du varit här förut idag, jag tycker jag känner igen dig? Jo jag var här i morse också, på ögonmottagningen.
Kan ju tillägga att jag innan besöket på MVC i Domnarvet åkte till Jax där jag fått tid idag eftersom det var där som min barnmorska tydligen är varje fredag. Synd bara att det var stängt. Eftersom jag lovat barnen få lyssna på bebisen åkte vi till Domnarvet där jag vanligtvis går. Men ja, det var ju stängt där också. Morr!! Man knyter lite försiktigt näven i fickan och åker vidare till nästa aktivitet; fredagsbadet!

Intog bassängen i Tunet tillsammans med Alfred. Fullt ös, upp och ner i badet, både med och utan puffar (ja, allt för att mamma ska få testa hur alert man kan vara även som begynnande kossa). Avslutade med en sköön bastu och lite avkoppling på en trevlig men lite stressig dag.



Viktor och Alfred är två riktiga vattendjur.


Upp och ner på "båten", upp och ner, igen och igen och igen...


Hanna kör hellre med traditionell simdyna än de nya moderna armpuffarna :-)

Ska vi inte gå och basta nu, mamma fryser!?!
-Nääääj, vi flyr!
Nåja, jag fick nog in dem i bastun en stund tillslut. Tänk att de faktiskt uppskattade en värmande stund. Viktor tyckte att vi skulle hälla på mer vatten på stenarna, men jag sa att nej då blir det alldeles för varmt här inne. Ok svarade han; vi sparar den roliga grejen till farbröderna som ska basta sen.

Inga kommentarer: