söndag 19 september 2010

Underbara helg!

Just nu pågår det många projekt hemma hos oss. Invändigt är vi egentligen långt ifrån klara med ombyggnation och renovering, men man blir ju ganska lätt hemmablind. Gamla köket ska göras om till sovrum...eftersom vi i så småningom är ibehov av ytterligare ett. Det ligger dock inte högst upp på prioriteringslistan just nu. Eftersom det bjuds på så vackert väder så kör vi på med utomhusfixet i stället. Altanen håller på att färdigställas. Nu är det bara räcke och tak vi väntar på. Fredrik gräver undan en del jordhögar som nästan slagit rot, hämtat lite matjord och idag har han sått gräs, så framåt våren är det nog fint igen. Själv sliter jag med lekstugan. Men som man bäddar får man ligga. Jag var jättekorkad när jag målade lekstugan invändigt med vit INOMHUS-färg. Gissa om det är svartmögel och avflagnat vid det här laget. Nu är det strax färdigskrapat och sen kan vi dra på lite ny och fräsch färg igen.



I trädgården blommar nog min sista lavendel för i år.



Så är fina är min odling med höstaster.



Jag frågade om Viktor ville visa sitt blåmärke han har på kinden... Men NEJ, jag tänker inte visa dig.
Kanske man kan få se LITE då.
Okejdå mamma, så här blå på kinden blev jag när jag busade med pappa idag och halkade in i kökspallen. Men jag lånar mammas puder så det ordnar sig nog.


Idag har vi smaskat på nybakade vaniljbullar, tvättat fönster, möblerat om på Hannas rum, cyklat till den gula brevlådan och postat ett brev, varit med mamma och pappa och röstat.
-"Vaddå rusta mamma?? Ska vi rusta bilen eller?

1 kommentar:

MammaMia sa...

Meeeeen de va f*n va du kan pyssla å dona då!! Kom hemm till mig vetja :0)
skulle behöva få lite energi av dig känner jag !! Kram till er måste ses snart vännen min <3