måndag 15 mars 2010

Nedräkningen har börjat.


I morgon efter jobb och dagis börjar vår resa till Fredrik i Houston. Herregud vad vi längtar. Fem och en halv vecka sedan vi sist sågs. Tar ett djupt andetag och känner hur himla skönt det ska bli att få känna närheten av den jag älskar mest av allt. Hanna och Viktor är som barn innan julafton. De vill bara åka till pappa NUUU!! Åh vad de tjatar; kan vi åka till pappa nu då?!?! Och när jag säger att det är en dag kvar så suckar de och det ser ut som att de är på gränsen till att börja gråta. Tror nog att de längtar lika mycket som jag.

För att sammanfatta den senaste tiden kommer här lite bilder. Härlig helg tillsammans med min bästa vän Mia och hennes tös Linn. Som vi önskade så fick vi även kanonväder och kunde mysa ute med skidåkning, grill och lek i snön. Melodifestival, plankstek, övernattning och en härlig avslutning med Barnens skidspel och söndagsmiddag hos grannarna.


Har sån himla resfeber så jag önskar bara att vi vore framme ögonblickligen. Vi har en lång resa framför oss, men den som väntar på något gott... Snart är vi där.

Linn och Hanna tar en tur i Linns fina skidspår på åkern i Korsgår´n

Viktor åker en tur i det strålande och helt fantastiska vädret. Nybrobacken skymtar i bakgrunden. Fin utsikt från Korsgår´n

Mysig lördagsmiddag hemma hos oss. Mia och Linn bjuds på plankstek

Nöjd Viktor efter en väl genomförd tävlingsrunda i Barnens skidspel på Lugnet. Tänk att få en "riktig" medalj, precis som Charlotte Kalla

Hanna kämpade bra i spåret. Roligt med så mycket barn som var med och tävlade. Tur att morfar hade vallat skidorna så bra. Superglid!!



Avslutar denna måndag med att gå och lägga mig till tonerna av en ny favorit. Carolina Wallin Pérez tolkning av Kents; Utan dina andetag. Magiskt!

"Jag vet att du sover, känner värmen från din hud. Bara lukten gör mig svag, men jag, vågar inte väcka dig nu.

Jag skulle ge dig, allting du pekar på. Men bara när du inte hör, vågar jag, säga så.

Jag kan inte ens gå, utan din luft i mina lungor. Jag kan inte ens stå när du inte ser på. Och genomskinlig grå, blir jag utan dina andetag.

Vad vore jag, utan dina andetag."



3 kommentarer:

Marie Leander sa...

Jag gissar att det finns någon i Houston som längtar lika mycket som ni.
Ha en trevlig resa.
Hör av dig om du vill äta lunch.

MammaMia sa...

Vilken härligt underbar helg vi haft!!!! Önskar er en super duper härlig resa, krama freddan från mig med....Han sa ju att han ÄLSKADE MIG !!! hiihii
Kramar till min Emma <3 Ha det bra!!

Monica sa...

Lycka till på resan! Ha det så jätte bra! Bamsekram från mej!