tisdag 22 mars 2011

Vi öppnar dörren...


...på glänt. Våren är på väg!! Slask och stora vattenpölar här hemma utanför huset, men wtf... me like :-) Synd bara att det blåser. Det hade räckt med solsken och värme. Nu kan vi redan skymta tulpanknoppar längs husväggen och väntar spänt på att få syn på vårens första tussilago. Ut i diket och leta!

Sedan våran lilltjej kom till världen har vi hunnit med en del. Inte nog med att hon växer så det knakar så har vi även hunnit vara på Barnens skidspel, Svenska Skidspelen, dansa magdans och lambada, lekt hjältehund och ha feber och hosta. Bara för att man är hemma med lillpluttan så slipper man inte undan det här med VAB. Hanna har varit hemma måndag - tisdag och idag passade vi på att baka socker- och kardemummakringlor och lite kladdkaka att fylla frysen med.

Ska väl inte göra någon hemlighet med att det kryper i kroppen nu och jag vill ut och röra på mig igen, göra allt för att få bort den där överflödiga gravidmagen som har tagit ett fast grepp om midjan ;-) Men såna här dagar när jag är ensam hemma med lillfia och VAB med Hanna så blir man lite lätt fånge i sitt eget hem... Men bara att bita ihop och se till att Hanna blir frisk i första ledet.
Hanna dokumenterar via kameran att det är dags för vårfint i fönstren. Dags för vår pelargonfarstu att göra skäl för namnet.
Viktor är en "hjältehund"
Hanna och Viktor svänger sina lurviga...
Barnens skidspel med kusin Alfred
Hanna spanar efter skidåkare "kända från TV"
Viktor var i sitt esse, hejade och hejade!!
Den stora favoriten; CHARLOTTE KALLA!! Äntligen fick vi se henne live och Hanna och Viktor fick bevisat att hon faktiskt finns i verkligheten. Jag och Hanna stod längst fram vid prisceremonin till Hannas stora förtjusning. Men när vi gick därifrån såg hon lite besviket på mig och frågade;
-Men mamma, när ska jag få krama Charlotte då?

Inga kommentarer: